diumenge, 6 de febrer del 2011

Què no ens prenguin el pèl: Envàs Retornable ja!!!

Vull exposar un descobriment que he fet aquests últims dies i que m'ha enrabiat bastant.

Sempre procuro fer compres responsables comprant productes que continguin el mínim nombre d'envasos possibles (cosa que per lo general resulta bastant difícil); tanmateix, també comparo sempre preus ja que amb el tema de la crisis cada vegada optimitzo més els pocs euros de sou que em queden per fer la compra de productes bàsics (com imagino a la majoria de la gent també li passa).

Quina va ser la meva sorpresa quan vaig descobrir que em sortia més econòmic comprar 2 bricks de llet d'un litre que una ampolla de 1'5l de llet (marca bon preu esclat), envasos d'1 l de suavitzant que un de 3 l (marca Flor), paquets de 30g de tabac que un pot de 70 g (marca Origenes)...i així successivamnet amb un gran nombre de productes de tota naturalessa...

La meva reflexió va ser: no diu el sentit comú que quanta més quantitat compres més baixa el preu? no ens han ensenyat tradicionalment que surt més a compte comprar un envàs que contingui 5 litres, kilos, el que sigui que no pas 5 envasos del mateix producte?

Les úniques repostes que vaig trobar van ser:

a) que els fabricants sapiquen que els consumidors raonem així i aprofitin per pendrens el pèl amb els preus

b) que ens estiguin cobrant el cost de l'envàs més gran (el qual obviament ha de ser superior al d'un envàs més petit) i ens ho estiguin cobrant....sense donar-nos cap altre opció!!!!

La solució és fàcil: no seria millor fer els PRODUCTES AMB ENVÀS RETORNABLE????!!!!!! més econòmic per fabricants i per consumidors i menys residus per al planeta, perque no ens donen la opció de poder retornar l'ampolla de litre de llet, l'ampolla de 3 litres de suavitzant o el pot de tabac (per citar només alguns exemples) amb el retorn de l'import? no es feia ja així fa molts anys i no hi havia cap problema?

Sincerament, cada vegada que em penso que ja no em podré sorprendre apareix alguna cosa que em fa al·lucinar amb les incoherències i les aberracions que es donen en aquesta societat de consum.

Si algú em pogués donar alguna resposta coherent ho agraïria profundament

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright© Laura Guerrero Folch